Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

Παγκόσμια Μέρας Διατροφής

Η παγκόσμια υγειονομική κρίση που έχει προκληθεί από την πανδημία του κορονοϊού, αντανακλάται όχι μόνο σε αγαπημένες μας συνήθειες αλλά και στις πιο βασικές μας ανάγκες. Αυτή η περίοδος αβεβαιότητας έχει οδηγήσει πολλούς από εμάς να εκτιμήσουμε ένα αγαθό που για κάποιους είναι δεδομένο αλλά για κάποιους άλλους όχι: τη τροφή.

Εν έτη 2020, πάνω από δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν σταθερή πρόσβαση σε ασφαλές, θρεπτικό και επαρκές φαγητό. Μέχρι το 2050 αναμένεται ότι ο παγκόσμιος πληθυσμός θα φτάσει περίπου τα 10 δισεκατομμύρια.

Η τροφή μας αποτελεί κινητήριο μοχλό για τη ζωή και δομικό συστατικό των πολιτισμών και των κοινοτήτων μας. Η διατήρηση της πρόσβασης σε ασφαλή και θρεπτικά τρόφιμα είναι και θα είναι απαραίτητο συστατικό της αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού, ιδιαίτερα για τις φτωχές και ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, οι οποίες έχουν πληγεί περισσότερο από την πανδημία και τις οικονομικές της συνέπειες. Σε περιόδους όπως αυτές που ζούμε, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αναγνωρίσουμε την προσπάθεια και να υποστηρίξουμε όλους όσους εργάζονται στο σύστημα παραγωγής τροφίμων, μέσα σε άνευ προηγουμένου δύσκολες συνθήκες, για να φτάσουν τα τρόφιμα με ασφάλεια από το χωράφι στο τραπέζι μας.

Σχεδόν 690 εκατομμύρια άνθρωποι, εκ των οποίων 10 εκατομμύρια περισσότεροι από το 2019, βρίσκονται σε καθεστώς πείνας. Η πανδημία του COVID-19 θα μπορούσε να παρασύρει εν δυνάμει 83 – 132 εκατομμύρια ανθρώπων στο καθεστώς πείνας, ανάλογα με το σενάριο οικονομικής ύφεσης.

Ο ρόλος μας ως καταναλωτές είναι σημαντικός. Μέσα από τις επιλογές μας και την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής, μπορούμε ουσιαστικά να συμβάλλουμε στην αύξηση της ζήτησης και την προσφορά περισσότερων θρεπτικών τροφίμων και συνεπώς στη δημιουργία ενός βιωσιμότερου διατροφικού περιβάλλοντος για όλους! Οι πράξεις μας σήμερα είναι το μέλλον μας. Στον αγώνα για την αντιμετώπιση της πείνας και της παχυσαρκίας, ενώνουμε τις δυνάμεις μας και τρεφόμαστε υγιεινά. Κόντρα στην κοινωνική αποξένωση, η τροφή μας φέρνει πιο κοντά.

5 Βήματα για ένα βιώσιμο διατροφικό περιβάλλον

Ας δούμε πώς μπορεί ο καθένας από εμάς να βοηθήσει στη δημιουργία ενός βιώσιμου διατροφικού περιβάλλοντος και να κάνει την υγιεινή διατροφή τρόπο ζωής του.

  • Υγιεινή διατροφή και ποικιλία

Η υγιεινή διατροφή συμβάλλει σε μία ζωή γεμάτη υγεία. Καταναλώνοντας ποικιλία τροφών,  ενθαρρύνουμε την παραγωγή περισσότερων ειδών τροφίμων. Η κατανάλωση ποικιλίας κάνει καλό όχι μόνο στο σώμα μας αλλά και στα εδάφη, στο περιβάλλον και ευνοεί την βιοποικιλότητα.

  • Τοπικά προϊόντα

Επιλέξτε όσο περισσότερο μπορείτε τοπικά προϊόντα. Με αυτό τον τρόπο υποστηρίζετε τους μικρούς παραγωγούς, την τοπική οικονομία  και την αγορά της κοινότητάς σας καθώς και την ποικιλομορφία του οικοσυστήματος.

  • Εποχικά προϊόντα

Γνωρίζατε ότι αγοράζοντας εποχικά προϊόντα, μειώνετε το οικολογικό σας αποτύπωμα και την παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα; Τα τρόφιμα εισαγωγής ταξιδεύουν πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις, σε σχέση με τα εποχικά τοπικά προϊόντα, για να φτάσουν στο σημείο πώλησης.  Επίσης τα εποχικά προϊόντα μπορούν να είναι πιο ώριμα, γευστικά και άρα θρεπτικότερα.

  • Οικιακό φυτώριο

Δημιουργήστε το δικό σας φυτώριο στο σπίτι, στον κήπο ή στο μπαλκόνι σας. Μπορείτε να ενημερωθείτε για το πώς θα καλλιεργήσετε τα δικά σας φρούτα, λαχανικά και βότανα. Έτσι, θα γνωρίσετε, θα εξοικειωθείτε και θα εκτιμήσετε καλύτερα τη διαδικασία καλλιέργειας και παραγωγής των αγαπημένων σας προϊόντων, αλλά και θα έχετε πάντα εύκολη και άμεσα πρόσβαση σε αγνά εποχικά προϊόντα.

  • Οικολογική συνείδηση

Αν και κατά τη διαδικασία παραγωγής υπάρχουν αναπόφευκτα κάποιες απώλειες τροφίμων, όταν τα τρόφιμα φτάσουν στο τραπέζι σας, είναι στο χέρι σας πώς θα τα διαχειριστείτε. Μάθετε πώς μπορείτε να συντηρείτε καλύτερα και να αποθηκεύετε τα τρόφιμα, όπως επίσης και πώς μπορείτε να επαναχρησιμοποιείτε τα υπολείμματα φαγητού από το ένα γεύμα στο άλλο. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε να πετάξετε το καλομαγειρεμένο φαγητό σας και θα μειώσετε σημαντικά τη δημιουργία απορριμμάτων.

Μια σταθερή αύξηση της πείνας από το 2014 ταυτόχρονα με την αύξηση της παχυσαρκίας, καταδεικνύει ξεκάθαρα την ανάγκη για συντονισμό δράσεων προς την κατεύθυνση της ενδυνάμωσης των διατροφικών οικοσυστημάτων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Ο δεκάλογος της υγιεινής διατροφής

  1. Καταναλώνουμε ποικιλία φρούτων και λαχανικών καθημερινά.
  2. Καταναλώνουμε ποικιλία δημητριακών, με προτίμηση στα ολικής αλέσεως προϊόντα.
  3. Προτιμάμε γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών.
  4. Μειώνουμε τη κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Προτιμάμε άπαχα μέρη. Αποφεύγουμε επεξεργασμένο κρέας.
  5. Καταναλώνουμε ψάρι και θαλασσινά. Προτιμάμε μικρά λιπαρά ψάρια.
  6. Καταναλώνουμε περισσότερα όσπρια.
  7. Χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο ως κύρια πηγή προστιθέμενου λίπους.
  8. Μειώνουμε το αλάτι και τη ζάχαρη στη διατροφή μας.
  9. Φροντίζουμε να έχουμε φυσική δραστηριότητα καθημερινά και διατηρούμε ένα υγιές βάρος.
  10. Καταναλώνουμε επαρκείς ποσότητες υγρών καθημερινά και δη νερού.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *