Μένουμε Σπίτι

Τρώμε Ισορροπημένα

Καθώς ο πλανήτης προσπαθεί να περιορίσει την πανδημία του COVID-19, οι περισσότεροι από εμάς αισθάνονται ολοένα και περισσότερο άγχος. Στρεσογόνες συνθήκες συχνά προκαλούν την εμφάνιση σημαντικών αλλαγών στη διατροφική μας συμπεριφορά, σε μία προσπάθεια διαχείρισης των αρνητικών συναισθημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λεγόμενο «συναισθηματικό» φαγητό, κατά το οποίο αυξάνεται η κατανάλωση τροφής, συνειδητά ή ασυνείδητα, με σκοπό την καταστολή ή την ανακούφιση των αρνητικών συναισθημάτων. Επιπλέον, όταν οι δυσάρεστες ειδήσεις συνδυάζονται με τον περιορισμό στο σπίτι, την κοινωνική απομόνωση και αποξένωση, το μίγμα γίνεται εκρηκτικό, πυροδοτώντας το «συναισθηματικό» φαγητό και τη «συναισθηματική» πείνα.

Τέτοιες συμπεριφορές μπορούν προσωρινά να μας ανακουφίσουν, να μας αποσπάσουν τη προσοχή από την πραγματικότητα ή και να ικανοποιήσουν τις πρόσθετες βιολογικές ανάγκες του οργανισμού μας σε κατάσταση στρες. Ωστόσο, έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στο βάρος και την υγεία μας. Το «συναισθηματικό» φαγητό μπορεί, επίσης, να προκαλέσει αίσθημα ενοχής, δυσφορία και αύξηση του σωματικού βάρους. Δυστυχώς, οι αρχικοί στρεσογόνοι παράγοντες και τα αρνητικά συναισθήματα κάθε άλλο παρά εξαφανίζονται μετά την κατανάλωση τροφής. Συνεπώς, μέχρι να εντοπίσουμε και να αντιμετωπίσουμε με θάρρος τα πραγματικά συναισθήματα που πυροδοτούν την υπερφαγία, η «συναισθηματική» πείνα παραμένει ανεξέλεγκτη, υπονομεύοντας την προσπάθεια για ισορροπημένη διατροφή, τη ρύθμιση του βάρους μας και την προαγωγή της υγείας μας.

Προς αποφυγή βλαπτικών διατροφικών συνηθειών, ακολουθήστε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής και μέσα από σωστά οργανωμένα γεύματα ρυθμίστε το βάρος σας και απαλλαχτείτε από διατροφικές παρεκτροπές και αρνητικά συναισθήματα.

Νατάσα Γεωργιουδάκη

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

ΠΡΟΣΦΟΡΑ

ΜΗΝΙΑΙΟ ΠΑΚΕΤΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
100 από 160
  • 4 online συνεδρίες
ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Days
Hours
Minutes
Seconds