ΛΙΠΟΜΕΤΡΗΣΗ

Τι είναι η λιπομέτρηση

Η λιπομέτρηση είναι μία επιστημονική μέθοδος που βοηθάει στην κατανόηση της πραγματικής σύστασης του σώματος, τη μέτρηση και παρακολούθηση των αλλαγών, και συνεπώς τη θέσπιση ρεαλιστικών στόχων. Η λιπομέτρηση στο διαιτολογικό γραφείο γίνεται με τη μέθοδο της βιοηλεκτρικής εμπέδησης (BIA) ή/και της μέτρησης των δερματοπτυχών.

Γιατί είναι σημαντική η σύσταση σώματος

Η σύσταση του σώματός μας συνδέεται άμεσα με τη μεταβολική και λειτουργική κατάσταση του οργανισμού μας και φυσικά την υγεία μας. Η σύσταση αυτή δεν παραμένει σταθερή σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας, καθώς το σώμα μας και κατ’επέκταση οι επιμέρους ιστοί του υπόκεινται σε συνεχείς αλλαγές. Οι αλλαγές αυτές μπορεί να είναι το αποτέλεσμα φυσιολογικών διεργασιών, όπως για παράδειγμα η γήρανση, αλλά μπορεί να είναι και αποτέλεσμα παθολογικών καταστάσεων, η τελική έκφραση των οποίων επηρεάζεται από γενετικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες. Συνεπώς, η μελέτη της σύστασης σώματος αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της διατροφικής παρακολούθησης, καθώς οι αλλαγές της συνδέονται άμεσα με την υγεία, τη γήρανση, την πορεία μίας νόσου και την αποτελεσματικότητα της διαιτητικής αγωγής.

Ποιό λίπος είναι επικίνδυνο

Το λίπος είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Χωρίς λίπος, το σώμα δεν είναι σε θέση να εκτελέσει βασικές λειτουργίες, όπως η ρύθμιση της θερμοκρασίας, η σωστή αποθήκευση βιταμινών, η ορθή λειτουργία των αρθρώσεων και των οργάνων συνολικά.
Η περίσσεια σωματικού λίπους είναι που βλάπτει την υγεία και βάζει σε κίνδυνο τον οργανισμό αφού ευθύνεται για πολλά καρδιακά νοσήματα, την υψηλή αρτηριακή πίεση, τον διαβήτη τύπου ΙΙ και ορισμένων μορφών καρκίνου.

Το σπλαχνικό λίπος, είναι το λίπος που περιβάλλει τα ζωτικά όργανα στην περιοχή της κοιλιάς, γύρω από το στομάχι. Υψηλά επίπεδα σπλαχνικού λίπους σημαίνουν αυξημένο κίνδυνο για την υγεία.

Κατανοώντας τη σωματική σύσταση

Εάν θέλετε πραγματικά να αλλάξετε το σώμα σας ήρθε η ώρα να σταματήσετε να σκέφτεστε μόνο το βάρος και να ενδιαφερθείτε για τη σύσταση του σώματός σας.

Η ανάλυση της σύστασης σώματος που προκύπτει από τη λιπομέτρηση, βοηθάει να διατηρήσετε μια υγιή ισορροπία. Όλα στο σώμα παίζουν το ρόλο τους και είναι σημαντικά. Το λίπος, το νερό, η άλιπη μάζα, ο μυϊκός ιστός, η οστική μάζα.

Γνωρίζοντας την αναλογία του καθενός και καταγράφοντας τις μεταβολές σε τακτά χρονικά διαστήματα, προσαρμόζουμε την διατροφή και την άσκηση με στόχο την μακροπρόθεσμη υγεία, τον έλεγχο βάρους και την ευεξία. Έτσι χάνετε βάρος με ασφάλεια και το πιο σημαντικό, σε μόνιμη βάση.

Τι είναι σημαντικό να γνωρίζω για τη λιπομέτρηση

Η διαδικασία της μέτρησης για Τμηματική Ανάλυση Σύστασης Σώματος είναι ιδιαίτερα απλή και σύντομη. Ο εξεταζόμενος ανεβαίνει στην Tanita MC-780 με γυμνά πόδια και κρατάει στα χέρια του τις ειδικές χειρολαβές. Ένα ανεπαίσθητο, χαμηλής έντασης ρεύμα διαπερνά για ελάχιστα δευτερόλεπτα το σώμα του εξεταζόμενου μέσω των 8 διαφορετικών ηλεκτροδίων (δύο σε κάθε άκρο). Τα αποτελέσματα της μέτρησης εμφανίζονται στις οθόνες της συσκευής και στην συνέχεια εκτυπώνονται.

  • Αποφύγετε γεύμα, νερό ή άλλα υγρά 4 ώρες πριν την λιπομέτρηση.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση καφέ 8 ώρες πριν την λιπομέτρηση.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ 12 ώρες πριν την λιπομέτρηση.
  • Αποφύγετε έντονη σωματική άσκηση 12 ώρες πριν την λιπομέτρηση.
  • Καλό είναι η λιπομέτρηση στις γυναίκες να εφαρμόζεται σε ημέρες εκτός περιόδου ή ωορρηξίας, καθώς τυχόν κατακράτηση υγρών μπορεί να επηρεάσει τα αποτελέσματά της.
  • Η λιπομέτρηση δεν εφαρμόζεται σε εγκύους για λόγους προληπτικούς, καθώς και σε άτομα που φέρουν βηματοδότη ή άλλα μεταλλικά εμφυτεύματα στο σώμα τους.
  • Τέλος, η χρήση συγκεκριμένων φαρμάκων, κυρίως διουρητικών, επηρεάζουν την ακρίβεια των αποτελεσμάτων.
  • Λίπος %
  • Λίπος kg
  • Άλιπη μάζα
  • Μυϊκή μάζα
  • Συνολικά υγρά σώματος
  • Εξωκυττάριο υγρό
  • Ενδοκυττάριο υγρό
  • Δείκτης μάζας σώματος
  • Οστική μάζα
  • Σωματική κατάταξη
  • Σπλαχνικό λίπος
  • Αναλογία ECW/TBW
  • Βασικός μεταβολικός ρυθμός
  • Phase Angle
  • Basal Metabolic Rate indicator
  • Μεταβολική ηλικία
  • Κατανομή σωματικού λίπους
  • Ισορροπία μυϊκής μάζας
  • Επίδοση μυών κάτω άκρων
  • Τμηματική ανάλυση για κάθε κάτω και άνω άκρο και κορμό: Ποσοστό λίπους και αξιολόγηση, Μυϊκή μάζα kg και αξιολόγηση, Reactance/resistance και phase angle

Τμηματική ανάλυση

Η τμηματική ανάλυση, σας βοηθάει να κατανοήσετε την επίδραση του προγράμματος διατροφής/άσκησης σε σχέση με τα επίπεδα των συστατικών στοιχείων του σώματος σας. Εξειδικεύει την ανάλυση όχι μόνο παρουσιάζοντας το ποσοστό του λίπους συνολικά αλλά το λίπος και τον μυϊκό ιστό σε κάθε χέρι, πόδι και κορμό. Με αυτόν τον τρόπο ανιχνεύουμε τοπικά την βελτίωση και μπορούμε να δούμε και την αποτελεσματικότητα του προγράμματος στα επιμέρους σημεία.

Σπλαχνικό λίπος

Το σπλαχνικό λίπος, είναι το λίπος που περιβάλλει τα ζωτικά όργανα στην περιοχή του πυρήνα του σώματος, γύρω από το στομάχι. Υψηλά επίπεδα σπλαχνικού λίπους σημαίνουν αυξημένο κίνδυνο για την υγεία.

Μεταβολική Ηλικία

Η λειτουργία αυτή υπολογίζει τον Βασικό σας Μεταβολισμό (BMR) και χρησιμοποιώντας ειδικούς αλγόριθμους υπολογίζει την ηλικία που αντιστοιχεί σε αυτόν. Αν η BMR ηλικία είναι υψηλότερη από την πραγματική σας ηλικία, είναι μια ένδειξη ότι θα πρέπει να βελτιώσετε τον μεταβολικό ρυθμό. Η συστηματική άσκηση και η σωστή διατροφή θα δημιουργήσουν έναν υγιή μυϊκό ιστό, ο οποίος θα βελτιώσει την μεταβολική ηλικία.

Έλεγχος Ενυδάτωσης

Η μοναδική τεχνολογία της Tanita με τις 3 συχνότητες, δίνει τη δυνατότητα για μέτρηση του ενδοκυττάριου και εξωκυττάριου υγρού, δηλαδή του ποσοστού του σωματικού υγρού που βρίσκεται εντός και εκτός των κυττάρων αντίστοιχα. Η μέτρηση αυτή είναι μία ένδειξη για την σωστή ενυδάτωση, την κατακράτηση υγρών, το οίδημα. Χρησιμοποιείται ευρέως στην κλινική αλλά και στην αθλητική διατροφή.

Λιπομέτρηση

ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Ο Βασικός Μεταβολισμός αφορά στις καύσεις του οργανισμού μας στην ηρεμία.

ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Είσαι έτοιμος/η να βελτιώσεις τις διατροφικές σου συνήθειες;

ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Θέλεις να μάθεις για το τρόπο συνεργασίας και τις διατροφικές συνεδρίες;